fbpx
 

5 redenen om te investeren in ‘Van verhaal naar verkoop’

Laptop met 5 redenen om te investeren in ‘Van verhaal naar verkoop’

5 redenen om te investeren in ‘Van verhaal naar verkoop’

Als zelfstandig ondernemer ben jij je bedrijf. Jouw ‘why’, jouw verhaal is meestal onlosmakelijk verbonden met het ontstaan ervan. Helaas zijn er nog heel veel ondernemers die hun verhaal niet uitdragen. “Mijn verhaal is toch niet interessant genoeg om te delen?” en “Ik wil niet over mezelf opscheppen of ‘verkoperig’ overkomen”, zijn reden die ik vaak hoor.

Denk jij dat ook? Zonde. Je laat namelijk omzet liggen als jij jouw verhaal niet vertelt! Storytelling is dé manier om voor een emotionele band met je (potentiële) klant te zorgen. Mensen onthouden verhalen nou eenmaal beter dan cijfers. En verhalen maken jouw boodschap uniek. Je bent misschien niet de enige coach, muzikant of VA, maar met jouw verhaal onderscheid jij jezelf van de concurrentie. En trek je klanten aan die bij jou passen. Om je daarbij te helpen, ontwikkelde ik de (online) training ‘Van verhaal naar verkoop’.

Ik geef je 5 redenen waarom het slim kan zijn om te investeren in deze training.

  1. Je merkverhaal en ‘Over mij-pagina’ staan in no time op papier

‘Van verhaal naar verkoop’ is een online training van vier weken. Je zet in 5 stappen jouw unieke merkverhaal op papier en leert hoe je in 7 simpele, maar krachtige stappen een onweerstaanbare ‘Over mij-pagina’ schrijft. Dankzij de stappenplannen schrijft iedereen, zelfs als je niets weet van storytelling en copywriting, deze teksten met gemak. Deelneemster Areke zei er dit over: “Dankzij de opbouw van het programma en de stappenplannen zette ik zonder moeite mijn merkverhaal en de teksten voor mijn ‘Over mij-pagina’ en homepage op papier.”

  1. Je trekt jouw ideale klant aan

Ken je dat? Je hebt klanten en met de één werk je moeiteloos samen, terwijl een ander als jouw energie opzuigt. Die laatste is niet jouw ideale klant. Door jouw verhaal uit te dragen, trek jij jouw ideale klant aan. Da’s een stuk prettiger werken.

  1. Je maakt makkelijker, betere content

Tijdens de training krijg je helderheid over je missie, visie en je ‘waarom’. Je ontdekt wie jouw ideale klant is en hoe je teksten schrijft die in de roos zijn bij jouw klant. Die kennis helpt jou om ál je teksten met meer gemak te schrijven en beter op je doelgroep af te stemmen. Hierdoor trek je meer klanten aan en verhoog jij je omzet. Deelnemer Geert: Vanaf de eerste les zag ik al resultaat. Ik had meteen korte teksten paraat die ik via social media kon delen. Daarnaast schrijf ik nu met mijn ideale klant in gedachten.”

  1. Je bent consistenter in je boodschap

Als je weet wie je bent, wat je doet, waarom en voor wie kun je heel helder zijn in wat je communiceert in de richting van jouw potentiële doelgroep. Het zorgt voor een stip op de horizon en helpt je om keuzes te maken. Hierdoor ben je consistent in je boodschap, wat voor herkenbaarheid bij je doelgroep zorgt. Het fundament daarvoor komt in de training ‘Van verhaal naar verkoop’ aan bod.

  1. Je verhoogt je omzet

Elke ondernemer weet dat de gunfactor enorm belangrijk is bij het krijgen van een opdracht/bestelling. Door jouw verhaal te delen, werk je aan jouw gunfactor. En dus aan het verhogen van jouw omzet.

Wil jij van verhaal naar verkoop gaan? Meld je dan nu aan voor de training!