fbpx
 

Waarom bloggen als zzp’er? Goede redenen om nu een bedrijfsblog te beginnen.

Laptop om te bloggen als zzp'er

Waarom bloggen als zzp’er? Goede redenen om nu een bedrijfsblog te beginnen.

Vloggen is booming. Steeds meer ondernemers grijpen een selfie stick en maken filmpjes. Hoewel video in opmars is, gaat mijn voorkeur uit naar bloggen. In dit artikel geef ik je goede redenen om als zzp’er vandaag te beginnen met bloggen voor jouw bedrijf.

  1. Expertstatus onderschrijven

    Bloggen is een goede manier om de rest van de wereld te laten zien dat jij expert bent op jouw vakgebied. Dat jij weet waarover je het hebt en anderen graag helpt bij het oplossen van hun probleem. Het kan zomaar zijn dat die ene blog van jou het leven van een ander volledig verandert. Hoe gaaf is dat. Wees niet bang om je kennis weg te geven. Je bepaalt zelf welke kennis je deelt. En vergeet niet door kennis te delen, laat je zien dat je verstand van zaken hebt.

  2. Thuisbasis creëren

    Natuurlijk kun je posts plaatsen op LinkedIn en je bedrijfspagina op Facebook, maar die platforms zijn niet van jou. Als Facebook of LinkedIn besluit te stoppen, heb je geen plek meer om jouw doelgroep te inspireren, te informeren en te motiveren. Als je een blog op je eigen site hebt, heb je altijd een thuisbasis.

  3. Personal branding versterken

    Regelmatig bloggen draagt bij aan je personal branding. Je (potentiële) klanten leren je beter kennen en zien wat jij ze te bieden hebt.

  4. Gedachten ordenen

    Het schrijven van een blog kan je helpen om je een mening te vormen over een bepaald onderwerp. Het schrijven dwingt je om na te denken, research te doen en structuur aan te brengen.

  5. Je wordt een betere schrijver

    Ik geloof dat iedereen kan schrijven. Niet iedereen zal een bestseller schrijven, maar ook jij kunt schrijven. En je leert juist beter te schrijven door het vaker te doen. Je zult ervaren hoeveel vooruitgang je boekt als je een jaar regelmatig blogt.

  6. Zoekmachines verleiden

    Door regelmatig inhoudelijk sterke content te publiceren, scoort je website hoger in de resultaten van zoekmachines.

  7. Interactie vergroten 

    Bloggen is een goede manier om de interactie met je doelgroep te vergroten. Prikkel de lezers door ze vragen te stellen. Je leert je doelgroep via hun antwoorden beter kennen. Dat kan je helpen bij het ontwikkelen van nieuwe producten en/of diensten.

  8. Content archief opbouwen

    Als je blogt, bouw je een eigen contentarchief op. Artikelen waar (potentiële) klanten tot in lengte van jaren hun voordeel mee kunnen doen.

  9. Geld verdienen met je blog

    Je blog kan het begin zijn van een passieve inkomensstroom. Hoe? Door ruimte te bieden voor adverteerders op je blog. Of door je blogs te bundelen en er een e-book van te maken dat je te koop aanbiedt op je eigen website.

 

Handige blogtips:

  • Waar kan ik over bloggen?
    ‘Ik vind het lastig om steeds nieuwe, interessante onderwerpen te bedenken om over te schrijven’. Zou jij dat gezegd kunnen hebben? Je bent niet de enige! Een mooi begin is om de vragen op te schrijven die klanten jou regelmatig stellen en in een blog hierop antwoord te geven. Wat ook kan helpen, is het downloaden van mijn 100 gratis content-ideeën die jou helpen om supersnel originele blogs, e-mails en social media posts te schrijven.
  • Hoe vaak moet ik bloggen?
    Bij punt zes heb ik het over regelmatig bloggen. Bepaal voor jezelf voordat je begint met bloggen wat haalbaar is. Er zijn goeroe’s die zeggen dat je minimaal drie keer per week een nieuwe post moet plaatsen. Krijg jij al stress bij die gedachte? Doe het dan niet. Ga voor kwaliteit en niet voor kwaliteit. Wat mij betreft is het beter om één goed blogartikel per maand te schrijven, dan iedere week een matige. Welke frequentie je ook kiest, zorg dat je het goed vol kunt houden. Dit helpt je namelijk om snels een vaste groep lezers op te bouwen.
  • Hoe zorg ik voor lezers?
    Wat je wilt voorkomen, is dat je uren aan je blog hebt gewerkt en niemand op je post reageert of ‘m deelt. In dit artikel geef ik je negen tips hoe je blogs schrijft die gelezen én gedeeld worden.

 

Ik ben ervan overtuigd dat bloggen je, ook nu nog, kan helpen bij het laten groeien van je bedrijf. Creëer waardevolle content om jouw doelgroep te motiveren, te inspireren en te informeren en je zult zien dat het gewaardeerd wordt. Daarbij is het ook nog eens heel leuk om te doen. Dus waar wacht je nog op! Wil je meer weten over hoe je een goede blog schrijft? Check dan snel dit artikel.