fbpx

Over Nanneke

Vind je het lastig om jouw missie en verhaal op een krachtige manier over te brengen aan jouw ideale klanten? Ben je bang dat je teksten ‘verkoperig’ klinken en niet bij jou passen?

Ik weet hoe jij je voelt. Van de woorden marketing en sales kreeg ik jeuk en mijn keuze in 1997 voor de Academie voor Journalistiek en Voorlichting in Tilburg was heel bewust. Maar als (online) ondernemer ontkwam ik er niet aan. Doodongelukkig werd ik ervan, totdat ik manieren vond om op een authentieke manier aan marketing en sales te doen. Om me te blijven ontwikkelen volgde ik onder meer een online MBA en vloog ik naar Amerika om me een Amerikaanse schrijfmethode eigen te maken. Ik behaalde mijn certificaat en ben de enige Nederlander die volgens de Amherst Writers & Artists-methode schrijfworkshops mag geven. Mijn kennis deel ik graag met jou!

 

Meer over mij

Vind je het lastig om jouw missie en verhaal op een krachtige manier over te brengen aan jouw ideale klanten? Ben je bang dat je teksten ‘verkoperig’ klinken en niet bij jou passen?

Ik weet hoe jij je voelt en stopte het liefst mijn vingers in mijn oren, terwijl ik ‘la la la la la’ zei als iemand het over marketing en sales had. Het was niet voor niets dat ik niet voor de opleiding marketing koos, maar naar de Academie voor Journalistiek en Voorlichting in Tilburg ging.

Pijn in mijn buik
Dat ik met dat commerciële niet goed uit de voeten kon, weerhield me er een tijdlang van om voor mezelf te beginnen. Want als zelfstandig ondernemer moest ik wel aan marketing en sales doen. En dus deed ik het op de manier die ik om me heen zag. Het leverde me regelmatig pijn in mijn buik op, bijvoorbeeld toen ik mezelf dwong om koude acquisitie te doen. Na een belronde van 2 uur besloot ik, met tranen in mijn ogen, dat ik mezelf dat nooit meer zou aandoen. Ik laat nog liever een verstandskies verwijderen, dan dat ik de telefoon nog een keer oppak om ‘cold calls’ te doen.

Contentmarketing en storytelling
En dus moest ik op zoek naar vormen van marketing en sales die werken zonder dat ik het idee had mijn ziel te verkopen. Die vond ik in de vorm van contentmarketing en storytelling. Door het delen van mijn kennis via mijn content help ik mensen. En ik merkte dat ik mensen met mijn verhaal kon raken en écht contact kon maken.

 

 

Dat is wat ik ook bij veel van mijn klanten zie. Ze hebben een supersterk aanbod, maar kunnen dat niet op een heldere manier overbrengen aan hun ideale klanten. Met als gevolg: ze werken niet met de leukste klanten ter wereld en hebben te weinig omzet.

SENSAtionele teksten leren schrijven
Als jij een bloeiend bedrijf wilt hebben dat ook op lange termijn klanten heeft, moet je de juiste strategieën kennen en woorden leren gebruiken die jouw ideale klanten aanspreken. Woorden die hen aanzetten tot actie, zoals het openen van je e-mails, het delen van jouw social media posts, deelnemen aan je evenementen of het kopen van jouw producten of diensten.

Vroeg of laat komt elke ondernemer tot dezelfde conclusie: het schrijven van SENSAtionele teksten is een vereiste als je van je bedrijf een langetermijnsucces wilt maken. Ik kan het weten. Het schrijven van goede, effectieve teksten hielp mij en mijn klanten aan omzet.

Ben jij er klaar voor om converterende copy te creëren?
Bekijk dan nu hoe ik jou daarbij kan helpen.

Ps. Wil je wat meer over mij weten? Ik ben gek op pure chocolade, al maak ik voor de zeezout-karamel van Tony’s Chocolonely graag een uitzondering. Ik interviewde honderden onbekende en bekende Nederlanders, waaronder Antje Monteiro, Eva Laurenssen, Filemon Wesselink, Marjolein Keuning en Thomas Acda. Als ik niet aan het werk ben, vind ik het leuk om een film of serie te kijken, muziek te maken, te lezen of op reis te gaan. In 2008/2009 reisde ik zeven maanden door Zuidoost-Azië, Australië en Nieuw-Zeeland. En in 2015 vloog ik naar Amerika om me de Amherst Writers & Artists methode (AWA-methode) eigen te maken. Werken vanuit vertrouwen en het goede versterken, sprak me enorm aan in de methode. Ik behaalde mijn certificaat en ben de enige Nederlander die volgens deze methode schrijfworkshops mag geven.

So far so good… totdat ik de overstap maakte van een offline bedrijf naar een online business. Mijn website met een homepage, een over mij-pagina, een werken met mij-pagina en een contact-pagina moest op de schop. Ik schroefde mijn blogfrequentie op van maandelijks naar om de week. Met natuurlijk de daarbij behorende mails om de mensen op mijn lijst te elke veertien dagen te informeren.

Overweldigd
Dat was ik allemaal wel gewend, maar er waren ook nog sales funnels. En voor elke funnel moest ik salespagina’s en meerdere mails schrijven. Op zo’n manier dat ik potentiële klanten veranderde in betalende klanten. Tja, dat hadden ze me op de Academie voor Journalistiek dan weer net niet geleerd…. Ik deed er uren over om salespagina’s en nurture sequences te schrijven. Elke tekst diende een ander doel en moest via een andere structuur worden opgebouwd. Overweldigd. Zo voelde ik mij. Hoe kreeg ik dat ooit allemaal voor elkaar? Voel jij je ook zo?

Geld verdienen met tekstsen schrijven
Gelukkig houd ik van schrijven. Ik ben geboren met pen en papier in mijn hand. Hele schriften pende ik vol. Op mijn achtste schreef ik een verhaal over de Filipijnen (zie foto bovenaan deze pagina). Ik was er nog nooit geweest en wist niet hoe je het schreef, maar op papier reisde ik er naartoe. En had jaren mijn geld verdiend met het schrijven van teksten, alleen toen nog niet met het schrijven van salesteksten.

 

Vind je het lastig om jouw missie en verhaal op een krachtige manier over te brengen aan jouw ideale klanten? Ben je bang dat je teksten ‘verkoperig’ klinken en niet bij jou passen?

Ik weet hoe jij je voelt en stopte het liefst mijn vingers in mijn oren, terwijl ik ‘la la la la la’ zei als iemand het over marketing en sales had. Het was niet voor niets dat ik niet voor de opleiding marketing koos, maar naar de Academie voor Journalistiek en Voorlichting in Tilburg ging.

Pijn in mijn buik
Dat ik met dat commerciële niet goed uit de voeten kon, weerhield me er een tijdlang van om voor mezelf te beginnen. Want als zelfstandig ondernemer moest ik wel aan marketing en sales doen. En dus deed ik het op de manier die ik om me heen zag. Het leverde me regelmatig pijn in mijn buik op, bijvoorbeeld toen ik mezelf dwong om koude acquisitie te doen. Na een belronde van 2 uur besloot ik, met tranen in mijn ogen, dat ik mezelf dat nooit meer zou aandoen. Ik laat nog liever een verstandskies verwijderen, dan dat ik de telefoon nog een keer oppak om ‘cold calls’ te doen.

Contentmarketing en storytelling
En dus moest ik op zoek naar vormen van marketing en sales die werken zonder dat ik het idee had mijn ziel te verkopen. Die vond ik in de vorm van contentmarketing en storytelling. Door het delen van mijn kennis via mijn content help ik mensen. En ik merkte dat ik mensen met mijn verhaal kon raken en écht contact kon maken.

 

So far so good… totdat ik de overstap maakte van een offline bedrijf naar een online business. Mijn website met een homepage, een over mij-pagina, een werken met mij-pagina en een contact-pagina moest op de schop. Ik schroefde mijn blogfrequentie op van maandelijks naar om de week. Met natuurlijk de daarbij behorende mails om de mensen op mijn lijst te elke veertien dagen te informeren.

Overweldigd
Dat was ik allemaal wel gewend, maar er waren ook nog sales funnels. En voor elke funnel moest ik salespagina’s en meerdere mails schrijven. Op zo’n manier dat ik potentiële klanten veranderde in betalende klanten. Tja, dat hadden ze me op de Academie voor Journalistiek dan weer net niet geleerd…. Ik deed er uren over om salespagina’s en nurture sequences te schrijven. Elke tekst diende een ander doel en moest via een andere structuur worden opgebouwd. Overweldigd. Zo voelde ik mij. Hoe kreeg ik dat ooit allemaal voor elkaar? Voel jij je ook zo?

Geld verdienen met tekstsen schrijven
Gelukkig houd ik van schrijven. Ik ben geboren met pen en papier in mijn hand. Hele schriften pende ik vol. Op mijn achtste schreef ik een verhaal over de Filipijnen (zie foto bovenaan deze pagina). Ik was er nog nooit geweest en wist niet hoe je het schreef, maar op papier reisde ik er naartoe. En had jaren mijn geld verdiend met het schrijven van teksten, alleen toen nog niet met het schrijven van salesteksten.

 

 

Dat is wat ik ook bij veel van mijn klanten zie. Ze hebben een supersterk aanbod, maar kunnen dat niet op een heldere manier overbrengen aan hun ideale klanten. Met als gevolg: ze werken niet met de leukste klanten ter wereld en hebben te weinig omzet.

SENSAtionele teksten leren schrijven
Als jij een bloeiend bedrijf wilt hebben dat ook op lange termijn klanten heeft, moet je de juiste strategieën kennen en woorden leren gebruiken die jouw ideale klanten aanspreken. Woorden die hen aanzetten tot actie, zoals het openen van je e-mails, het delen van jouw social media posts, deelnemen aan je evenementen of het kopen van jouw producten of diensten.

Vroeg of laat komt elke ondernemer tot dezelfde conclusie: het schrijven van SENSAtionele teksten is een vereiste als je van je bedrijf een langetermijnsucces wilt maken. Ik kan het weten. Het schrijven van goede, effectieve teksten hielp mij en mijn klanten aan omzet.

Ben jij er klaar voor om converterende copy te creëren?
Bekijk dan nu hoe ik jou daarbij kan helpen.

Ps. Wil je wat meer over mij weten? Ik ben gek op pure chocolade, al maak ik voor de zeezout-karamel van Tony’s Chocolonely graag een uitzondering. Ik interviewde honderden onbekende en bekende Nederlanders, waaronder Antje Monteiro, Eva Laurenssen, Filemon Wesselink, Marjolein Keuning en Thomas Acda. Als ik niet aan het werk ben, vind ik het leuk om een film of serie te kijken, muziek te maken, te lezen of op reis te gaan. In 2008/2009 reisde ik zeven maanden door Zuidoost-Azië, Australië en Nieuw-Zeeland. En in 2015 vloog ik naar Amerika om me de Amherst Writers & Artists methode (AWA-methode) eigen te maken. Werken vanuit vertrouwen en het goede versterken, sprak me enorm aan in de methode. Ik behaalde mijn certificaat en ben de enige Nederlander die volgens deze methode schrijfworkshops mag geven.

Wil je weten wanneer de deuren weer opengaan?

Vul hieronder je e-mailadres in en je hoort het zodra jij je kunt inschrijven.

Gelukt! We houden je op de hoogte!

Pin It on Pinterest