fbpx
 

Potentiële bezwaren als je overweegt mee te doen met ‘SENSA’

Potentiele bezwaren die je kunt hebben als je ‘SENSA’ overweegt

Potentiële bezwaren als je overweegt mee te doen met ‘SENSA’

Investeren in een (online) training kan voelen als een grote beslissing. Je investeert niet alleen geld in de training, maar moet er ook tijd voor vrijmaken. Tijd die je niet aan je bedrijf kunt besteden. En je wilt je zuurverdiende geld en spaarzame tijd natuurlijk niet investeren in de verkeerde training. Om je te helpen bij het maken van je keuze deel ik een aantal bezwaren die potentiële deelnemers kunnen hebben als ze overwegen mee te doen aan SENSA.

Voor wie SENSA niet kent, het is een inspirerend, intensief online programma van zes maanden. Het helpt succesvolle vrouwelijke ondernemers die de stap van offline naar online ondernemen maken en hulp willen bij het promoten van hun bedrijf via contentmarketing. Ondernemers doen om verschillende redenen mee, maar als je het gevoel hebt dat je omzet laat liggen -omdat je geen tijd hebt voor (content)marketing en je overweldigd voelt door het schrijven van (sales)teksten- dan is het programma waarschijnlijk iets voor jou.

Je bouwt een goede basis bouwt voor je (content)marketing en leert sensationele teksten schrijven voor onder andere jouw website, social media kanalen, e-mailmarketing en persberichten. Je ontdekt ook wat storytelling is en hoe jouw verhaal een brug bouwt naar jouw ideale klant. In de training krijg je stappenplannen aangereikt die zich in de praktijk hebben bewezen.

Het maakt niet uit of je diensten of producten verkoopt. De strategieën, tactieken en raamwerken die ik deel werken voor allebei.

Bezwaar 1: ‘Ik laat liever een professionele copywriter mijn teksten schrijven’
Uit onderzoek van ProCopywriters uit 2017 blijkt dat maar 12% van de professionele tekstschrijvers jouw resultaat het belangrijkst vindt bij het schrijven van een tekst! Best schokkend. Want dat is waarvoor je een professional inhuurt: om resultaten voor jou te behalen.

Mijn advies
Zelfs als je (op termijn) het schrijven van je teksten wilt uitbesteden, is SENSA een goede investering. Je leert waaraan goede teksten voldoen, zodat je ze zelf kunt schrijven of kunt beoordelen of de copywriter die je inhuurt zijn/haar werk goed doet. Ik hoef je niet te vertellen wat dit voor je omzet kan betekenen…

Bezwaar 2: ‘Ik heb geen tijd’
Dit is een veelgehoorde reden. “Ik heb het te druk met het runnen van mijn bedrijf om hiervoor tijd vrij te maken” of “Door al die (content)marketing heb ik geen tijd meer om mijn werk te doen”.

Mijn advies
Dat je het druk hebt is vaak een goed teken, omdat je lekker te werken hebt. Maar als je geen tijd inplant om je bedrijf te promoten, kan het zomaar zijn dat je over een paar maanden zonder klanten zit. De vette paniek die je dan voelt, kun je voorkomen. Heb je het echt zo druk dat je geen paar uur per week kunt vrijmaken om te werken aan de toekomst van je bedrijf?

Bij SENSA draait het niet om snelle en makkelijke oplossingen. Het duurt minstens een jaar voordat je de vruchten kunt plukken van contentmarketing. Dus doe het rustig aan en ga op een strategische manier aan het werk. Dat levert je minder stress en meer resultaat op. Een van de belangrijkste dingen die je leert binnen SENSA is hoe je een marketingsysteem ontwikkelt dat werkt voor jou bedrijf. Je creëert een ‘online verkoper’ die jouw bedrijf 24/7 promoot, zonder dat jij zelf continu online hoeft te zijn.

Bezwaar 3: ‘Ik kan het niet betalen’
Ook dit is een reden die ik veel hoor. Onderneemsters willen wel meedoen, maar hebben het budget er niet voor.

Mijn advies
Bedenk wat jouw deelname je kan opleveren! Als je meedoet aan SENSA krijg je toegang tot enorm veel bronnen (en tot mij) die jou helpen om betere teksten te schrijven, je verhaal te vertellen en je contentmarketing met gemak te doen. Dit scheelt je heel veel tijd en geld.

Als je deze blog leest, speel je met het idee om in jezelf te investeren. Maar iets houd je tegen. Het begint met het veranderen van je mindset. Zeg  niet dat je het niet kunt betalen, maar bedenk hoe je het geld bij elkaar kunt krijgen. In deze blog geef ik je een aantal ideeën die je daarbij kunnen helpen.

Bezwaar 4: ‘Ik kan helemaal niet (goed) schrijven
Sommige potentiële deelnemers maken zich zorgen dat ze niet goed genoeg kunnen schrijven.

Mijn advies
Dat leer je juist in dit programma!

Bezwaar 5: ‘Wat als het storm loopt?’
Ja, dat is ook een bezwaar dat geuit wordt, vooral voor onderneemsters die producten verkopen. “Wat als mijn verhaal zo aanslaat, dat ze voor me in de rij staan? Dan moet ik ‘nee’ verkopen”.

Mijn advies
Dat zal zo’n vaart meestal niet lopen. Uit onderzoek blijkt dat een potentiële klant zo’n 7 keer contact met je heeft gehad, voordat er tot een aankoop wordt overgegaan. Het delen van jouw verhaal is een van die contactmomenten. Hoe vaker een potentiële klant jouw verhaal hoort/ziet, hoe groter de kans op een verkoop wordt. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar ook daar zijn oplossingen voor te vinden. Bijvoorbeeld in de vorm van een wachtlijst.

Bezwaar 6: ‘Ik verkoop producten, geen diensten’
Sommige potentiële deelnemers geven aan dat ze twijfelen, omdat ze producten verkopen in plaats van diensten.

Mijn advies
Wat je ook verkoopt, er zijn vier dingen die elke ondernemer consistent moet doen om doorlopend goede omzetten te realiseren: content publiceren op je website, een e-maillijst opbouwen, relevante content delen via social media en aandacht in de pers krijgen. Al die onderdelen komen in SENSA in bod en je leert hoe je hiervoor teksten schrijft en de kracht van jouw verhaal benut. De materialen, raamwerken en lessen helpen jou als ondernemer verder of je nou een product of dienst verkoopt.

Bezwaar 7: ‘Ik ben er niet klaar voor om het gezicht van mijn bedrijf te worden’
Je zult de eerste zelfstandige vrouwelijke ondernemer niet zijn die haar aanbod presenteert zonder zichzelf te presenteren. Vaak onder het mom ‘Het draait toch niet om mij?’

Mijn advies
Het gaat wel om jou! Mensen doen liever zaken met mensen, dan met bedrijven. Wie een aansprekend verhaal heeft, verkoopt meer. De reden dat Tony Chocolonely zo populair is, komt echt niet alleen doordat de chocolade zo lekker is. Het delen van de ‘why’ van oprichter Teun draagt daar onlosmakelijk aan bij. En als je er nu niet klaar voor bent, wanneer dan wel? Een veelgehoorde uitspraak is niet voor niets ‘Start before you are ready!’ Binnen SENSA leer je wat de kracht van storytelling is en hoe je jouw verhaal kunt delen op een manier die goed voelt voor jou.

Bezwaar 8: ‘Ik ben bang dat ik het verkeerd doe’
Sommige potentiële deelnemers zijn bang om iets verkeerd te doen, omdat ze weinig kaas gegeten hebben van contentmarketing, copywriting en storytelling.

Mijn advies
In SENSA combineren we strategie, met tactieken en vooral ook veel praktische informatie. Want vooral bij contentmarketing en copywriting leer je het door het te doen. Je krijgt handige stappenplannen, raamwerken en checklists aangereikt die zich in de praktijk hebben bewezen. Ze helpen je om te starten met schrijven en je het zelfvertrouwen te geven dat ook jij sensationele teksten kunt schrijven en content kunt maken waar jouw ideale klant op zit te wachten.

Bezwaar 9: ‘Het is te vroeg’
Er zijn potentiële deelnemers die me vertellen dat ze willen meedoen en hulp kunnen gebruiken bij het promoten van hun bedrijf op een authentieke manier, maar dat ze willen wachten totdat ze verder zijn met hun bedrijf, hun website op orde is of ze er klaar voor zijn een nieuwe product of dienst te lanceren.

Mijn advies
Als nu de tijd niet rijp is om jouw bedrijf te promoten wanneer is het dat dan wel…? Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met het vergroten van je zichtbaarheid en werken aan je ‘know-like-trust-factor’. Het kan maanden of zelfs jaren duren voordat iemand klant bij je wordt. Je bedrijf nu niet promoten –om wat voor reden dan ook- kan ervoor zorgen dat je in de toekomst geen bedrijf meer hebt.

Bezwaar 10: ‘Dat werkt niet voor mij’
Sommige potentiële deelnemers zijn enthousiast over het programma, maar denken dat het voor hen niet werkt, omdat het te vroeg komt/ze een product verkopen/een lokaal bedrijf zijn/in een niche zitten/in het buitenland gevestigd zijn/…. (noem zelf een reden).

Mijn advies
Garanties kan ik je niet geven, maar wat ik je wel kan vertellen is dat mijn aanpak voor mijzelf en andere ondernemers goed werkt. Om SENSA tot een succes te maken, kunnen jij en ik niet zonder elkaar! Ik kan al mijn ideeën, tips en strategieën met jou delen maar als jij er niets mee doet, zul je geen resultaat zien. Als jij bereid bent om (hard) te werken, ben ik ervan overtuigd dat je positieve veranderingen zult zien.

Wil jij SENSAtionele teksten leren schrijven, weten hoe storytelling werkt en je contentmarketing met gemak doen? Schrijf je dan nu in voor SENSA.