Projector Copywriting Business

De 5 beste copywriting strategieën om meer klanten naar je website te krijgen

Meer (potentiële) klanten naar je website krijgen, welke projector wil dat nou niet? Helaas ben je niet de enige die dat wil. De aandacht van lezers trekken wordt moeilijker en moeilijker. Dankzij deze 5 copywriting strategieën weten meer mensen jouw site te vinden.

 

1. Voordeel voorop

De gemiddelde lezer heeft geen zeeën van tijd. Al helemaal niet om op zijn gemak al jouw content te bekijken en te achterhalen wat er voor hem te halen valt.

Zorg er dus voor dat in één oogopslag duidelijk is hoe jij het leven van je klanten verbetert en wat de voordelen zijn als de klant voor jou kiest.

 

2. Kort en krachtig

Lange lappen tekst verlammen je lezer. De kans is groot dat hij meteen weer weg klikt, omdat het hem aan de moed ontbreekt aan je tekst te beginnen. De oplossing is simpel, maar effectief: houd je paragrafen kort en voeg tussenkopjes toe. Afbeeldingen toevoegen helpt ook om de bulk aan tekst behapbaar te maken voor je lezer en hem er doorheen te loodsen.

 

3. Voorkom vaktaal

Jij bent expert op jouw vakgebied en weet daardoor meer van het onderwerp af dan jouw klant. Het gevaar bestaat dat je woorden gebruikt die jouw klant niets zeggen. Voorkom vaktaal en gebruik woorden die jouw klant snapt en zelf gebruikt. Hierdoor is de kans groter dat de boodschap overkomt, en dat is wat je wilt bereiken, toch? Weet je niet waar de grens ligt? Praat eens met een klant en let goed op zijn gezicht. Kijkt hij je glazig aan? Dan is het woord te moeilijk en vervang je het door een makkelijkere variant.

 

4. Enige emotie mag

Mensen kopen niet naar aanleiding van feiten, maar doordat ze emoties ervaren en ze zich dankzij jouw product/dienst veilig, blij of comfortabel voelen. Maar hoe doe je dat nou? Met storytelling. Vertel een verhaal, bijvoorbeeld van een klant, waarmee jouw lezer zich kan vereenzelven. Een goede vertelstructuur die je daarvoor kunt gebruiken is BEP . Verliestaal gebruiken, kan ook helpen om de lezer emoties te laten ervaren. Deze laatste kan tricky zijn voor projectors… Voelt het niet goed om verliestaal te gebruiken, doe het dan alsjeblieft niet. Je aura zal je er dankbaar voor zijn.

 

5.    Zet aan tot actie

Een pagina zonder call to action zorgt er bij een groot deel van de lezers voor dat ze je site verlaten. Gewoonweg, omdat ze niet weten wat je wilt dat ze doen. Zorg er dus voor dat je elke tekst voorziet een sterke call to action, zodat de lezer weet wat je van hem verwacht.

 

Het toepassen van deze strategieën draagt bij aan je ‘know-like-trust’-factor. Hopelijk helpen de tips je bij het schrijven van je volgende tekst. Wil je meer leren over copywriting, contentmarketing en storytelling en hoe je magnetischer wordt als projector? Ik kan je daarbij helpen. Hoe? Dat lees je op deze pagina.