Contentmarketing Copywriting Projector Business

9 reden waarom jouw Projector-bedrijf een blog nodig heeft

Vloggen is booming. Steeds meer mensen grijpen een selfiestick en maken filmpjes. Hoewel video in opmars is, gaat mijn voorkeur uit naar het geschreven woord. In deze blog geef ik je 9 redenen waarom jouw Human Design Projector-bedrijf een blog nodig heeft.


Luister je liever dan dat je leest? Check dan deze aflevering van de podcast over dit onderwerp.

  1. Expertstatus onderschrijven
    Bloggen is een goede manier om de rest van de wereld te laten zien dat jij expert bent op jouw vakgebied. Dat jij weet waarover je het hebt en anderen graag helpt bij het oplossen van hun probleem. Het kan zomaar zijn dat die ene blog van jou het leven van een ander volledig verandert. Hoe gaaf is dat? Wees niet bang om je kennis weg te geven. Je bepaalt zelf welke kennis je deelt. En vergeet niet door kennis te delen, laat je zien dat je verstand van zaken hebt.


  2. Thuisbasis creëren
    Natuurlijk kun je posts plaatsen op LinkedIn en je bedrijfspagina op Facebook, maar die platforms zijn niet van jou. Als Facebook of LinkedIn besluit te stoppen, heb je geen plek meer om jouw doelgroep te inspireren, te informeren en te motiveren. Als je een blog op je eigen site hebt, heb je altijd een thuisbasis.


  3. Personal branding versterken
    Regelmatig bloggen draagt bij aan je personal branding. Je (potentiële) klanten leren je beter kennen en zien hoe jij ze kunt gidsen.


  4. Gedachten ordenen
    Het schrijven van een blog kan je helpen om je een mening te vormen over een bepaald onderwerp. Het schrijven dwingt je om na te denken, research te doen en structuur aan te brengen.


  5. Je wordt een betere schrijver
    Ik geloof dat iedereen kan schrijven. Niet iedereen zal een bestseller schrijven, maar ook jij kunt schrijven. En je leert juist beter te schrijven door het vaker te doen. Je zult ervaren hoeveel vooruitgang je boekt als je een jaar regelmatig blogt.


  6. Zoekmachines verleiden
    Door regelmatig inhoudelijk sterke content te publiceren, scoort je website hoger in de resultaten van zoekmachines.


  7. Interactie vergroten
    Bloggen is een goede manier om de interactie met je doelgroep te vergroten. Prikkel de lezers door ze vragen te stellen (iets wat de meeste projectors sowieso al leuk vinden om te doen). Je leert je doelgroep via hun antwoorden beter kennen. Dat kan je helpen bij het ontwikkelen van nieuwe producten en/of diensten.


  8. Content archief opbouwen
    Als je blogt, bouw je een eigen contentarchief op. Artikelen waar (potentiële) klanten tot in lengte van jaren hun voordeel mee kunnen doen.


  9. Geld verdienen met je blog
    Je blog kan het begin zijn van een passieve inkomensstroom. Hoe? Door ruimte te bieden voor adverteerders op je blog, te werken met affiliatelinks of door je blogs te bundelen en er een e-book van te maken dat je te koop aanbiedt op je eigen website.


    Ik ben ervan overtuigd dat bloggen je, ook nu nog, kan helpen bij het laten groeien van je Projector-bedrijf. Creëer waardevolle content om jouw doelgroep te motiveren, te inspireren en te informeren en je zult zien dat het gewaardeerd wordt. Daarbij is het ook nog eens heel leuk om te doen. Zegt jouw autoriteit ja tegen bloggen, zet dan vandaag nog je eerste stap.


    Hulp nodig?

    Kun je hulp gebruiken bij het schrijven van teksten die je omzet verhogen? Kijk gerust hoe ik je daarbij kan helpen.


    Leren van andere Projectors?

    Mis jij andere Projectors in je leven? Mensen die ook bezig zijn met hun Human Design, waar je ervaringen mee kunt uitwisselen en tips van kunt krijgen. Dan is de Projector Power Summit iets voor jou! Alle sprekers delen hun persoonlijke reis met je, inclusief hoe ze in aanraking zijn gekomen met Human Design, de uitdagingen die ze onderweg hebben ervaren en hoe het volgen van hun Human Design hen heeft geholpen. Ze delen niet alleen hun successen, maar ook hun fuck ups, zodat jij ervan kunt leren. Je leest hier meer over de Projector Power Summit.