Business Contentmarketing Projector

Contentmarketing voor Projectors: tips om ermee te starten

Als Human Design Projector is contentmarketing een prima strategie om jezelf als expert neer te zetten en zo je ideale klanten aan te trekken. Maar starten met contentmarketing, hoe doe je dat? Ik geef je een aantal handige tips om de drempel te verlagen.

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is een lange termijn strategie waarbij je ervoor zorgt dat jouw publiek je leert kennen en jou ziet als de expert op jouw vakgebied. Dit doe je door waardevolle informatie te delen waarmee je problemen van je (potentiële) ideale klanten oplost. Contentmarketing hoeft niet alleen in de vorm van blogs te zijn. Je kunt bijvoorbeeld ook video’s, infographics, foto’s of podcasts maken. Doe wat jou het makkelijkste afgaat. Dan is de kans een stuk groter dat je eraan begint en ook volhoudt. En da’s stiekem een bonustip…

  • Accepteer dat je gaat falen

Niet de leukste om mee te beginnen, maar wel een belangrijke. Bereid je erop voor dat niet elk stuk content dat je met de wereld deelt, als een gek scoort. En ja, je kunt kritiek krijgen op je content (al is die kans meestal niet heel groot). Analyseer de reactie, vraag jezelf af of je hier iets van kunt leren voor een volgende keer en laat het los.

  • Jat ideeën

Nanneke, dat kun je toch niet serieus menen?! Jawel hoor. Blok een uurtje in je agenda om je suf te googelen op zoek naar gratis inspiratie. Je kunt sites gebruiken, zoals deze content-ideeën generator of Answer the Public om ideeën op te doen die jij je vervolgens eigen maakt.

Tip: vul dit lijstje aan met vragen die klanten je veel stellen. Al die vragen kunnen het begin zijn voor een blog, vlog, podcast of welke contentvorm jij dan ook kiest.

  • Maak slim gebruik van je energie

Heb je een energieboost, gebruik die dan om content te maken. Of zorg dat je in de buurt van energy types bent (Generators & Manifesting Generators), zodat je ‘gebruik kunt maken’ van hun energie.

  • Batch je content

Het voordeel van slim omgaan met je energie, is dat je op die momenten vooruit kunt werken en content kunt batchen. Wat dat is en wat de voordelen ervan zijn, lees je in deze blog.

  • Hergebruik je eigen content

De meeste tijd, als je gaat starten met contentmarketing, gaat zitten in het maken van ‘broncontent’. Die foto, blog, vlog, video of podcast die jij creëert. Kijk eens hoe je die bestaande content kunt omzetten naar een andere vorm, dus bijvoorbeeld een podcast omvormen tot een blog of het geluid uit een Facebook Live filteren en daar een podcast van maken. Lees meer over het hergebruiken van je content in deze blog.

Tip: contentmarketing kost tijd. Omdat je daar slim mee wilt omgaan, is het goed om te onderzoeken welke content het goed doet. Check de statistieken van de social mediakanalen waarop je je content deelt en bekijk regelmatig wat goed scoort via Google Analytics. Doe minder van wat het niet goed doet en meer van wat wel werkt. Zo haal je het meeste uit je contentmarketing en gebruik je jouw Projector-energie het meest efficient.

PS. Kun jij hulp gebruiken bij het maken van content, het schrijven van teksten of het vertellen van jouw verhaal? Ik help je er graag bij. Kijk hier wat ik voor je kan betekenen.


Leren van andere Projectors?

Mis jij andere Projectors in je leven? Mensen die ook bezig zijn met hun Human Design, waar je ervaringen mee kunt uitwisselen en tips van kunt krijgen. Dan is de Projector Power Summit iets voor jou! Alle sprekers delen hun persoonlijke reis met je, inclusief hoe ze in aanraking zijn gekomen met Human Design, de uitdagingen die ze onderweg hebben ervaren en hoe het volgen van hun Human Design hen heeft geholpen. Ze delen niet alleen hun successen, maar ook hun fuck ups, zodat jij ervan kunt leren. Je leest hier meer over de Projector Power Summit.